Farah's Story

SHAWL is covering my HEAD instead of my BRAIN ♥

He might have million of flaws, sometimes he may act stupid, behave like sengal-sengal. No one in this world can beat him ♥

Daisypath Anniversary tickers

Entries About







Awak layak dapat yang lebih baik dari saya

Dalam relationship, bergaduh memang dah menjadi asam garam bagi pasangan itu.. Dalam masa bergaduh juga la yang boleh membuatkan kita lebih faham dan kenal akan si dia..


Bagi aku, relationship tanpa pergaduhan seperti makan nasi kosong tanpa lauk.. Kenyang tapi tak rasa nikmat penuh sebab tak ada rasa lain..
Tapi, bagi mereka yang masih baru dalam relationship mesti pernah alami waktu pergaduhan yang biasa-biasa.. Bagi yang dah lama tahniah sebab mungkin korang dah berjaya melepasi waktu korang dan pasangan gaduh secara besar-besaran.. Dan sewaktu dalam pergaduhan tu semestinya macam-macam perkara terucap dari korang dan juga pasangan..
Antara ucapan yang paling common aku rasa adalah “Awak layak dapat yang lebih baik dari saya” ataupun dalam ungkapan lain “Saya tak cukup terbaik untuk awak.”
Tapi kenapa? Kenapa perlu ungkapkan ayat tersebut?
  • “Awak layak dapat yang lebih baik dari saya.”
  • “Saya tak cukup terbaik untuk awak.”
Pada pendapat aku perkara ini tak mungkin perlu diucap oleh korang kepada pasangan.. Cuba fikir balik, apa yang korang inginkan.. Mesti korang nakkan pasangan yang terbaik dalam hidup korang, dan begitu jugak dengan pasangan korang..
Let’s make this simple.. Bila bergaduh, cuba ubah sikit ayat common yang keluar tu kepada ayat lain yang lebih positif.. Moga-moga dapat meredakan pergaduhan korang.. Sebagai contohnya :
  • “Saya akan cuba jadi pasangan yang baik untuk awak.”
  • “Saya janji akan jadi yang terbaik dalam hidup awak.”
Nampak? Dengan cara ubah sikit ungkapan, akan nampak lebih positif dan serious dalam hubungan korang.. Cuma yang penting kita kena ingat, jangan sesekali buat keputusan ketika sedang marah.. Ia akan lebih memburukkan keadaan..
Bercinta tak perlu kata-kata manis.. Tak perlu terlalu romantik.. Tapi keikhlasan dah keseriousan anda dapat menyelamatkan hubungan.. Ataupun korang boleh tengok balik 3 perkara utama yang boleh menyelamatkan hubungan..  Come on, anda mampu mengubahnya!


Photobucket